Waarom heb ik een virtueel assistent nodig?

Waarom heb ik een VA nodig?

Heb je het idee dat je steeds meer tijd besteed aan alles behalve datgene waarom je ooit gestart bent met je onderneming? Soms nemen alle "neven" activiteiten gewoonweg te veel tijd in beslag. Natuurlijk kan een Virtual Assistant niet alles uit handen nemen, maar wel veel! Laat ons je helpen, zodat jij je weer kan richten op datgene waar jouw kracht ligt: Ondernemen!


  • Wat is een Virtual Assistant?

    Een virtual assistant is een persoonlijke assistent die op afstand werkt. Steeds meer ondernemers besteden ondersteunende en/of routinematige werkzaamheden uit. Bijvoorbeeld omdat het te veel tijd kost. De ondernemer houdt daardoor tijd over voor meer declarabele uren of wat extra vrije tijd. Daarnaast kan de virtual assistant ook als sparringpartner fungeren.

    Een virtual assistant, ook wel VA genoemd, werkt vanuit het eigen (thuis)kantoor voor de opdrachtgever. Via telefoon, Skype en e-mail wordt contact onderhouden.

  • Waarom een VA en voor wie?

    Als zelfstandig ondernemer heb je te maken met uiteenlopende taken en verantwoordelijkheden. Omdat je bedrijf groeit, worden sommige taken steeds groter. Taken waarvan je bij het starten van je bedrijf niet had gedacht dit allemaal te moeten uitvoeren, zoals bijvoorbeeld het bijhouden van Social Media, het schrijven en versturen van nieuwsbrieven of het organiseren van events.

    Doordat deze taken veel tijd op kunnen slokken, kan het soms lastig zijn om je te focussen op je corebusiness. Een VA is onmisbaar als je wil werken aan bedrijfsgroei. Het levert meer inkomsten op en/of meer vrije tijd om te spenderen met je naasten.
    Een VA is flexibel in te zetten, heeft geen werkplek nodig bij jou op kantoor en kan al voor een paar uur per maand bijspringen. Daarnaast is een VA een ZZP-er, waardoor je je niet druk hoeft te maken over loonbelasting, vakantiegeld, werknemersverzekeringen en dat soort zaken.

  • Hoe gaat de samenwerking met een VA?

    Na een kennismaking plannen we een gesprek in. Dit kan via Skype of in real life zijn. We bespreken dan wat precies je wensen zijn en welke taken je wil uitbesteden. Vertrouw je me om dit ook echt uit handen te geven? Als die klik er is, zal ik een overeenkomst naar je sturen waarin precies de taken beschreven staan, maar ook de algemene voorwaarden, kosten en geheimhoudingsverklaring.
    Wanneer ik een akkoord heb ontvangen, kan de samenwerking beginnen.

  • Zijn de kosten voor het inhuren van een VA niet heel hoog?

    Omdat ik veel werkzaamheden van je overneem, heb jij tijd om je met je corebusiness bezig te houden. Hierdoor kan je bedrijf ook weer groeien. Door mij in te huren, investeer je dus in je bedrijf. Daarnaast hoef je voor mij geen extra kantoorruimte te regelen, laptop of telefoon. Dit is allemaal in mijn eigen beheer.

  • Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?

    Jazeker! Onze samenwerking is gebaseerd op vertrouwen en duidelijke afspraken.

    Daarnaast heb ik in mijn overeenkomst standaard een geheimhoudingsverklaring opgenomen. Alles wat je aan mij uitbesteed of met me bespreekt blijft bij ons.

  • Hoeveel uren hulp heb ik nodig?

    Dat is in het begin altijd lastig in te schatten. Daarom is de flexibiliteit van een VA zo handig. Je begint met een aantal uur per maand en dit kan altijd naar boven of beneden bijgesteld worden.

  • Zijn er nog andere benamingen voor een virtueel assistent?

    Nou en of! Het beroep is overgewaaid uit Amerika en Australië. Dat verklaart waarom je regelmatig de term virtual assistant voorbij ziet komen. Ook in Nederland hebben we al jaren virtueel assistenten. De populariteit van ons vak neemt vooral de laatste jaren toe.
    Daardoor zijn er steeds meer benamingen bijgekomen, zoals; Online Business Manager, Sidekick, Online Regelhelden, Virtual Support en Virtueel Managementsupport.

Ben je er van overtuigd dat ik je kan helpen als Virtual Assistant binnen jouw onderneming, of heb je nog vragen? Neem contact met me op via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

Laat mij je helpen om je to-do lijst te verkleinen

Plan nu een gratis en vrijblijvend telefoon/Skype kennismakingsgesprek in. Tijdens dit gesprek vertel ik je alles over de mogelijkheden én ik geef je tips die je direct kan toepassen op jouw bedrijf.

Afspraak maken

Contact

Ando Support
Repelweg 63
5261 SW Vught

KvK 71845453
BTWnr NL001748306B77


© Ando Support | Snel. Simpel. Vertrouwd. All rights Reserved.